Wednesday, January 30, 2013

30 Day Shred

Since I started practicing karate, I have become very lazy with my other work-out rutines. I have karatepractise on Tuesdays and Thursdays and the rest of the days of the week I'm a real couch potato. xD

But now that will change! 
I have challenged myself with Jillian Michaels 30 Day Shred.

I did the first level today, this video:


and it went better than I expected! Push-ups is something I really have a hard time doing though..

So this is a tip to other people who also have difficulties getting started with exercise. ^ ^
The challenge is to do level 1 for 10 days, level 2 for 10 days and level 3 for 10 days.


6 comments:

  1. Phew, du är duktig du :P
    Jag är för lat för träning, men detta var ju okej! Har tänkt skaffa hantlar nu i ett par år, kanske dags att göra slag i saken! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tack, en av mina karatetränare är en mycket inspirerande person, vet ingen med bättre kondition än den människan, så jag vill också klara av att fightas länge på karaten utan att dö :'D

      Do it! Älskar träningsvideor med hantlar, känns verkligen som att man får ut nåt av övningarna då!

      Delete
  2. Should I be ashamed to admit I never made it past Day 2? :P

    Those jumping jacks are really hard on old knees ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. No don't be ashamed :D If your knees are weak you shouldnt push them! Better to do other exercises then!

      Delete
  3. Jättebra träningsvideos :)! Jag tycker det var bra uppvärmning också. Perfekt när man behöver bli lite starkare. Jag har kommit igång med yogan nu och det är skitkul, mer styrketräning än vad man kan tro.
    Jag ska nog prova de där hemma jag med, tack för länken

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag håller med! Jillian kan sina grejer hon, jag har flera träningsvideos av henne som jag brukar göra, hon är så lätt att lyssna på också. ^^

      Delete