Wednesday, February 6, 2013

A life update

Today I went to the library to stock up with somenew books. So I took some pictures before I went.


As you can see, the green color has been washed out a lot already. My hair will probably be brown pretty soon, I hope :D I'm actually really curious of how own haircolor looks like nowadays.


I was also to the pharmacy and asked for help with my dry scalp.
(Ms. Misantropia gave me the push I actually needed in a comment yesterday) 
I'm getting so tired of it because it's itchy and flacy, and it have been that since august now. It's really bothering me and since I only wear black clothes  the white "snowflakes" falling from my head are not a pretty accessory. 


They recommended this gel. I looked at the ingredients and even if there is one there that is not No Poo approved, it's good enough for me if I can get rid of this. So I will keep washing my hair with honey as planned. :)



7 comments:

  1. Übersöt! ^^
    Hoppas ditt torr-hårbotten-problem försvinner med det medlet :) det blir säkert bättre med honung också!

    Det här med diskmedel till håret förresten, jag hittar inget på google om det, absolut ingenting! :/ Jag köpte diskmedel ändå, för håret blev så rent och fint. Det finns ju en liten varningsruta baktill på förpackningen som säger: "irriterande på hud". Wth? xD Jag vill inte få frätskador!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det hoppas jag med, jag är så trött på det här nu, jag tappar hår också för att jag inte kan låta bli att klia ><

      Jag tror jag läste det i No Poo gruppen på facebook för länge sedan! Jag la till dig i den gruppen nu, vill du inte vara kvar kan du lämna men jag tänkte att du kan nog hitta bra info där. :D alla är supersnälla. Sen så var det en kompis som är utbildad frisör som föreslog att jag skulle tvätta med diskmedel en gång när jag inte fick ur en ricinolja, så det borde ju vara säkert att göra det! :3

      Delete
    2. Oj :/ Funkar inte detta så kanske du ska testa balsam metoden, det måste ju hjälpa torr hårbotten?

      Såg det! :) Tackar! Får läsa igenom lite där. ^^

      Delete
  2. Jag är glad att du fick hjälp på Apoteket, hoppas det blir bättre!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag hoppas det jag med :D Jag har köpt en aleppotvål att tvätta håret med ibland som är No Poo men ändå hjälper fnasig hårbotten!

      Delete
  3. Jag tvättar håret med balsam just nu. Min hårbotten är torr och kliar och håret blir fett. Jag har lite billigare balsam som inte har så mycket vax i sig och tvättar med, det känns faktiskt bättre :). Nu har mitt inlägg om längre hår postats, jag fick en massa bra tips i kommentarerna också :)

    du är så fin med blomman i håret

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja balsammetoden är säkert superbra men jag tycker det verkar så knepigt att massera in det i håret :'D

      Tack :D

      Delete